Fenomen global al gătitului și al campaniilor culinare, Jamie Oliver a inspirat milioane de oameni să prepare hrană proaspătă și delicioasă, de la zero.
Jamie Oliver este un fenomen global în ceea ce privește gătitul și campaniile din domeniul culinar. De-a lungul unei cariere de 24 de ani ca prezentator de televiziune și autor de cărți de bucate, a vândut peste 48 de milioane de exemplare în lumea întreagă și a atins o audiență globală estimată la 67 de milioane de telespectatori în 182 de teritorii. Rezultatul? Jamie a inspirat milioane de oameni să se simtă bine preparând hrană proaspătă și delicioasă, de la zero.
Prin organizația sa, Jamie și-a stabilit un obiectiv ambițios: să înjumătățească nivelul obezității infantile din Regatul Unit al Marii Britanii până în 2030, îmbunătățind totodată sănătatea și starea de bine a tuturor, prin intermediul hranei. Credința lui că businessul poate constitui o forță a binelui care să atragă schimbări pozitive în societate s-a concretizat în dobândirea certificării B-Corp de către Jamie Oliver Group în iulie 2020.
Cu 26 de cărți de bucate devenite bestselleruri la activ, Jamie este cel mai bine vândut autor de non-ficțiune din istoria Regatului Unit. În topul național al celor mai bine vândute 20 de cărți din ultimul deceniu (2010–2020), Jamie figurează cu trei cărți de bucate: pe locul 4, 30 Minute Meals (Gătește în 30 de minute cu Jamie, Curtea Veche Publishing, 2012), pe locul 16, 5 Ingredients (5 ingrediente, Curtea Veche Publishing, 2017) și pe locul 17, 15 Minute Meals (Gătește în 15 minute cu Jamie, Curtea Veche Publishing, 2013). În 2022, Jamie și-a lansat în Marea Britanie cartea ONE: Simple One-Pan Wonders, iar în 2023, Curtea Veche Publishing iese în întâmpinarea fanilor români cu traducerea acestui volum.
Pe lângă activitatea editorială și de televiziune, Jamie ține legătura cu publicul prin intermediul multiplelor platforme digitale, apărând în materiale create în exclusivitate pentru website-ul jamieoliver.com, canalele de YouTube Jamie Oliver și pentru o varietate de rețele de socializare. JUM, aplicație intitulată după numele său de alint din copilărie, s-a lansat în Regatul Unit în ianuarie 2022.
Portofoliul lui Jamie Oliver cuprinde 60 de restaurante de succes în 22 de țări din întreaga lume, iar gama sa de produse culinare și de bucătărie este în continuă creștere, având practic de toate, de la ustensile de bucătărie până la produse comestibile, inclusiv ierburi & condimente, paste, sosuri și multe altele.
***
Jamie a început să gătească la The Cricketers, pubul părinților săi din Clavering, Essex, când avea opt ani. La 16 ani a renunțat la școală ca să înceapă o carieră de bucătar care l-a purtat până la River Café, unde – povestea e deja celebră – a fost remarcat de o companie de televiziune. Așa a luat naștere conceptul Naked Chef.
În 2001, Jamie a părăsit Naked Chef ca să își deschidă primul restaurant Fifteen, la Londra, lucru care a marcat începutul unei călătorii de 15 ani dedicate pregătirii tinerilor fără loc de muncă pentru meserii din industria cateringului. Câțiva ani mai târziu a avut inițiativa îmbunătățirii meselor oferite în școlile din Regatul Unit, rezultatul fiind o uriașă – și durabilă – schimbare în întregul sistem alimentar din școli. De atunci încoace, campaniile naționale și internaționale ale lui Jamie revoluționează modul în care oamenii își hrănesc familiile și pe ei înșiși, impulsionând atât guvernele, cât și industria să sprijine implementarea unor schimbări pozitive în educația alimentară și în sănătatea publică. Toate activitățile sale comerciale se străduiesc să promoveze și să definească noi standarde de excelență.
În prezent, Jamie locuiește în Essex împreună cu soția sa, Jools, și cu trei dintre cei cinci copii ai lor.