Mihai-Alexandru
Pleșu (n. 1972) este ceramist și restaurator de pictură murală. S-a format la
Liceul „Nicolae Tonitza“, apoi pe șantierele maestrului Nicolae Sava, în cadrul
stagiilor de restaurare ale Patriarhiei Române și, nu în ultimul rând, în
cercurile intelectualității românești din anii ʼ70 și ʼ80, printre Ion Băieșu,
Fănuș Neagu, Mihai Oroveanu, Maria Cocea, Johnny Răducanu și Neagu Djuvara. Mai
târziu a urmat cursurile Universității Naționale de Arte din București.
A participat
la restaurarea unor situri importante din România, printre care mănăstirea Brâncoveni,
biserica mănăstirii Lupșa și biserica „Sfântul Dumitru“ din Suceava. În anii
ʼ90 a devenit fondator al publicației Le fil franco-roumain, difuzată
exclusiv în Franța cu scopul de a atrage cetățeni francezi în mediul cultural
și de afaceri românesc. A avut câteva emisiuni la radio și una la televiziune,
a lucrat douăzeci și cinci de ani în publicitate ca art director, a plecat de câteva
ori din România și tot de atâtea ori s-a întors. Este practicant al tirului cu
arcul și, în câteva rânduri, campion al Federației Române de Tir cu Arcul la
divizia de arc tradițional. Fondator de școală, și-a propus să dezvolte
creativitatea copiilor prin metode neconvenționale. În 2015 a realizat replica Mormântului Hypogeu din necropola Tomis, comisionată de Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare pentru Optoelectronică. Este prima replică 1:1 a unui monument funerar de pe teritoriul României, datând de la începutul secolului al IV-lea, altminteri nevizitabil din rațiuni de conservare. Astfel, lucrarea aduce la îndemâna publicului un obiectiv de importanță majoră, actualmente expus la Muzeul de Istorie și Arheologie din Constanța. Printre alte proiecte recente ale lui Mihai-Alexandru Pleșu se numără galeria de artă cu profil expresionist PleshooContemporary și atelierele
de ceramică Telurik.
Scrie
noaptea, compulsiv și tranșant, despre realitățile sociale, culturale și
politice de care se lovește ziua.