Tiltul original în engleză subliniază ideea de parteneriat necesar între campaniile de responsabilitate socială desfăşurate de firme şi departamentele de HR ale acestora. Resursele umane sunt o parte definitorie şi importantă pentru orice corporaţie, pentru promovarea valorilor, calitatea personalului, sistemele de beneficii, programele de instruire profesională, comunicarea internă, sănătatea şi siguranţa angajaţilor,  implicarea acestora în viaţa comunităţii şi atitudinea lor faţă de mediu. Toate capătă o nouă dimensiune, dacă sunt abordate din dubla perspectivă a resurselor umane conştiente de impactul social al companiilor, aşa cum sunt regăsite în volumul  Responsabilitatea socială corporatistă în sprijinul resurselor umane, de Elaine Cohen, apărut cu sprijinul Fundaţiei Post Privatizare (www.postprivatizare.ro).

Cartea se găseşte în colecţia „Responsabilitate socială în afaceri”, şi reprezintă încă o încercare a editurii Curtea Veche de a pava drumul spre succes în carieră cu informaţii şi concluzii relevante.

Campaniile de responsabilitate socială (CSR) trebuie să fie sincere şi să pornească din dorinţa angajaţilor de a ajuta comunitatea, societatea având sprijinul corporaţiei în care lucrează. Iar acest sprijin se traduce prin implicarea activă şi personală, atitudinea pozitivă faţă de locul de muncă şi perspectivele faţă de mediul înconjurător. Volumul încearcă să ofere nişte reguli, nişte moduri în care resursele umane pot determina CSR-uri de succes, cu un impact real asupra societăţii. Astfel, din carte veţi afla cum să:

  • Îmbunătăţiţi reputaţia companiei, câştigând un avantaj competitiv în afaceri, pe termen lung.
  • Construiţi o cultură organizaţională bazată pe transparenţă, corectitudine şi responsabilitate faţă de toate părţile implicate, atât la nivel intern, cât şi extern.
  • Măriţi gradul de sustenabilitate al companiei, contribuind simultan la protejarea mediului înconjurător.
  • Creşteţi profiturile investitorilor, diminuând resursele folosite şi impactul negativ asupra planetei şi mediului.
  • Comunicaţi mai bine cu angajaţii, mărindu-le gradul de implicare şi productivitatea.
  • Diminuaţi pierderile, deoarece rentabilitatea medie a investiţiilor, în cazul implementării unor programe de responsabilitate socială corporatistă, este de 3 dolari pentru fiecare dolar cheltuit.

ELAINE COHEN este expert în responsabilitatea socială corporatistă, resurse umane, sustenabilitatea companiilor şi justiţia socială. În prezent, ea contribuie la dezvoltarea comunităţii în calitate de membru în consiliul de administraţie al unei organizaţii nonprofit pentru promovarea drepturilor femeilor, susţinând însă, în paralel, şi numeroase seminarii pe tema responsabilităţii sociale corporatiste şi a legăturii dintre aceasta şi resursele umane.