Începând de luni, 30 iulie, puteţi găsi la toate chioşcurile de ziare volumul “Băieţii de la Google” de Richard L. Brandt împreună cu revista Capital.
Toată lumea foloseşte aplicaţiile create de corporaţia Google. Fie că apelaţi la motorul lor de căutare, fie că aveţi un cont de Gmail, citiţi cu ajutorul lor cărţi de pe Google Books sau aveţi Android instalat pe telefonul mobil, ştiţi ce gigant reprezintă Google şi, mai ales, care e impactul său azi în lume.
Dar cât de multe ştiţi despre cei doi tineri care au întemeiat acest gigant, Larry Page şi Sergey Brin?
Cartea Băieţii de la Google, apărută la Curtea Veche Publishing, dezvăluie viaţa celor doi fondatori ai corporaţiei Google – parcursul lor din copilărie până în prezent, dar şi parcursul afacerii pe care au înfiinţat-o şi au ghidat-o în permanenţă. Din interviuri cu foşti şi actuali angajaţi, manageri concurenţi şi parteneri de afaceri, dar şi din discuţiile cu cei doi tineri antreprenori, Richard L. Brandt (autorul cărţii) a extras nenumărate informaţii factuale, oferindu-ne o avalanşă de istorii inedite şi detalii concrete. Brandt explică deciziile de afaceri ale corporaţiei, demitizându-i cultura şi dizolvând prejudecăţile vehiculate pe piaţă la adresa celor mai controversaţi antreprenori din lumea IT. Dar e clar că ambiţiile şi convingerile celor doi tineri fondatori dictează, fără ezitare, direcţia spre care se îndreaptă Google.
Judecând după statutul deţinut în prezent de corporaţia Google, s-ar zice că Larry Page şi Sergey Brin sunt, în mod cert, doi titani care conduc cu mână de fier o afacere cu 20 000 de angajaţi, ce transformă cu îndrăzneală în profit toate ideile pe care le aplică – spre invidia celor rămaşi pe margine.
Contrar aşteptărilor, la vârf se află doi oameni timizi şi nesociabili. Doi tineri care au plecat la drum fără să aibă experienţă în afaceri (şi fără să le pese de asta). Nu au nici acum abilitatea de a-şi face relaţii în lumea politică (lucru cu adevărat păgubos, după cum s-a dovedit). Dar au principii profund morale, insuflate de familie. Sunt doi idealişti, dornici să contribuie la evoluţia umanităţii. Şi au beneficiat de o educaţie extrem de riguroasă, îndrumată constant spre performanţă. Matematicieni geniali, căutând soluţii cu perspicacitate şi pragmatism. Utilizatori de computer personal şi de internet încă dintr-o vreme când universul IT abia se plăsmuia. Doi nonconformişti, care fac azi afaceri de miliarde, îmbrăcaţi în blugi şi hanorace. Şi care nu se lasă intimidaţi de pantofii italieneşti ai competitorilor.
Larry Page şi Sergey Brin au făcut din Google un arbitru imparţial în spaţiul cibernetic. Au creat algoritmul care organizează haosul. Au înţeles primii cum poţi aduna bani dintr-o publicitate adaptată destinatarului. Au conturat o viziune corporatistă neconvenţională. Ei reprezintă arhetipul bibliotecarului în era digitală. Şi tot ei sunt stăpânii norului în care se stochează bazele de date ale lumii. Prin fundaţia lor, acordă în mod regulat ajutor umanitar pentru ţările sărace, drept recunoştinţă pentru tot ce au primit de la viaţă.