Joi, 1 noiembrie, Curtea Veche Publishing împreună cu Inspectoratul Școlar al Municipiului București vă invită la conferința de diseminare a rezultatelor din cadrul proiectului READ IT „Formarea profesorilor pentru a face LECTURA mai plăcută prin poveşti digITale”. Conferința va avea loc în amfitearul Colegiului Național „Ion Creangă” (str. Cuza Vodă, nr. 56), începând cu ora 09.00. La eveniment vor fi prezentate rezultatele proiectului ce susține includerea instrumentelor TIC (tehnologia informațiilor și comunicațiilor) și a tehnicilor digitale de povestire în metoda de predare.

READ IT Formarea profesorilor pentru a face LECTURA mai plăcută prin poveşti digITale” este un proiect Comenius cu o durată de 2 ani, co-finanţat de programul UE pentru învăţare pe tot parcursul vieţii. Proiectul a început în decembrie 2010 şi se va termina în noiembrie 2012. Se adresează tuturor liceelor din cele cinci ţări-partener implicate în această iniţiativă: Italia, Danemarca, România, Turcia şi Marea Britanie. Grupurile-ţintă ale acestui proiect sunt elevii şi profesorii.

Instruirea propusă de proiectul READ IT este gratuită şi a cuprins două etape: pregătirea profesorilor pe platforma online (30 de ore) şi aplicarea noilor metode învăţate la clasă (12 ore), cea de a doua etapă concretizată în crearea, împreună cu elevii, a unui booktrailer.

Conferința are scopul de a populariza în rândul profesorilor și a elevilor de liceu informațiile elementare din cadrul proiectului READ IT, dar și de a oferi exemple de booktrailere realizate de profesorii care au finalizat cursul online. Metodologia propusă îi va ajuta pe profesori să experimenteze cu noile abordări didactice la clasă, combinând inovaţia, imaginaţia şi autenticitatea, dezvoltându-şi în acelaşi timp abilităţile digitale, şi astfel reducând din distanţa care se află între generaţia digitală a elevilor şi lecţiile tradiţionale.

În România, au fost câteva zeci de profesori participanți din toată țara care au desfășurat activitatea sub supravegherea Liceului „Ovidius” Constanţa şi a editurii Curtea Veche.  Profesorii predau elevilor de liceu cu vârste cuprinse între 14 şi 17 ani şi au cunoştinţe de bază de folosire a unui calculator.

Un sondaj de opinie realizat de Organizația pentru Cooperare și Dezvoltare Economică realizat în anul 2009 a relevat existența unei deficienţe în abilităţile de predare şi a unor greutăţi în modernizarea acestora. Deficienţele sunt, în principal, legate de lipsa de competenţă în abordarea noilor direcţii din educaţie în special vizând pregătirea elevilor în vederea folosirii la maxim a oportunităţilor de învăţare oferite de TIC.

Răspunzând acestor nevoi, proiectul READ IT doreşte să îmbunătăţească competenţele digitale ale profesorilor în scopul însufleţirii proiectelor lor didactice, să fortifice strategiile didactice şi să încorporeze noi tehnologii menite să stimuleze elevii printr-o nouă abordare interactivă către învăţare, în special privind lectura.

Toate ţările partenere READ IT sunt implicate în activităţile proiectului: cercetare, dezvoltarea conţinutului de curs, experimentarea, asigurarea calităţii, diseminarea şi exploatarea rezultatelor proiectului.

Echipa READ IT consideră că literatura trebuie să fie prezentă acolo unde sunt prezenţi şi elevii, adică pe internet, şi mai cu seamă pe reţelele de socializare atât de frecvent accesate. Un booktrailer poate fi diseminat printr-un link la fel de uşor ca o melodie sau ca trailerul unui film. Fiind o scurtă prezentare a unei cărţi, folosind elemente de text, de sunet şi de imagine, booktrailerul poate atrage atenţia elevilor asupra literaturii mai rapid şi mai eficient.

[youtube height=”HEIGHT” width=”WIDTH”]http://www.youtube.com/watch?v=MGOSPRrunnc[/youtube]

Booktrailer pentru volumul „Poveștile unei inimi” de Diana-Florina Cosmin

Curtea Veche Publishing doreşte, prin implicarea în acest proiect, să dezvolte interesul tinerilor pentru cărţi. Într-o eră a tehnologiei tot mai avansate, sistemul educaţional trebuie să ţină pasul cu dorinţele şi nevoile mereu noi ale tinerilor. O piaţă a cărţii insuficient dezvoltată trebuie să lupte prin orice fel de mijloace pentru a prezenta elevilor cărţile într-un mod cât mai atractiv.